Teamspeak
Translate site
Translate site:

Användare
· Besökare: 1

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 214
· Senast registrerade användare: PlimusM
Visa Tråd
 Skriv ut tråd
Slutet för 7ktgaming?
7kt-NukeM
Verkar som slutet är nära nu för 7ktgaming.tk ...

Då varken spelare eller admins är aktiva på servrarna funderar jag nu på att avsluta alltsammans.
Detta kostar mig fortfarande pengar och tid, även fast allt drivs hemifrån.
Att ständigt ha igång 2 datorer (som jag lagt en stor summa på själv för detta ändamål) är inte gratis, det blir en del extra på EL-räkningen då jag även måste ha AC igång för att hålla temperaturen nere i mitt vardagsrum.

Tråkigt att se att servrarna nästan alltid står tomma...
Jag levererar ändå så bra kvalité enligt alla som kommer in och spelar.
"Man träffar ju allt här"
Brukar ibland själv gå in på en server som är tom och vänta i 5 till 10 minuter och vänta på spelare.
Då exploderar det helt plötsligt och servern är näst intill full på mindre än 20 minuter.

Har lagt ner otaliga timmar på att utveckla och koda denna hemsida med Rankingsystem och Sourcebans som uppdateras i realtid.. (Tagit över två år att få det som det är idag).

Servrarna är det ständigt arbete med som ni inte ser, otaliga timmars arbete med att skriva plugins och åtgärda problem som uppstår vid varje update VALVe gör.
Även lägga in nya maps och nya game-modes för att variera och göra det roligare för er tar sin tid det med.

Som jag nämnde ovan är det riktigt tråkigt att alltid se servrarna tomma då jag lagt ner nästan all min fritid de senaste 3 åren för att erbjuda något de flesta föreningar inte kan.. och det är Kvalité före kvantitet, reklamfritt och GRATIS utan strävan att tjäna några som helst pengar.
Blir det ingen förändring innan Oktober så åker tyvärr 7KTGAMING.TK i graven.

MVH Mathias Lindström, Grundare, utvecklare och serverhost.

Hate
Skittråkigt att detta kanske blir ödet för 7Kt.
Otroligt välutvecklat så vore synd att se det gå i graven.
Jag skulle vara villig att göra lite PR för detta, slänga upp lite boosts på fejjan och i olika grupper(där det är tillåtet såklart).
Har jobbat med PR tidigare så skulle kanske kunna göra någon skillnad.

En mer seriös fråga; Om du väljer att släcka ner allt, kan man få köpa nån form av repack med dina plugins och configs så att man kanske kan driva vidare under annan flagga(eller samma om du bara vill slopa kostnaderna). Jobbar inom IT och tycker det är kul att hålla på med hosting på fritid så jag skulle vara intresserad av att få ta över isåfall.

Anledningen till att jag inte har spelat, knappt alls är nästan samma som du nämner, det är aldrig någon inne.
Men mer bidragande faktor är nog faktiskt att jag jobbar 5-skift och har nästan aldrig tid eller lust att sätta mig och vänta i 20-30 min för att få någon att lira emot.

Hoppas självklart att vi kan få någon ändring på detta, DM'a mig så kan vi snacka PR och annat om det är intressant. <3
The best SK player worldwide - Don't trust it? Try it.

CrazyGamerMen
I am trying to get some new people on your servers, since I honestly don't want to see the favourite retakes server of my team dying. We are playing on your server for over 1 year and we improved and had fun here. Now that Team Symbolic and Team Counter Birds are asking on 7kt, there often are 4 or more people playing retakes.

I can understand your troubles with seeing too little members on your server, since the GMod server of our network is barely used lately too, but I think you should not close you server. If you have problems with energy consumption or similar, I think we could outsource something like the retakes server (as a last way)

Best regards
Max "CrazyGamerMen"
per aspera ad astra

If you have a question or need help you can message me via Steam or my email adress.
I am happy to assist you.

Gå direkt till forum: